Välkommen till Kalmar stadsbiblioteks blogg!

Här kan du bl.a. läsa om aktuella händelser på våra bibliotek, få tips på nya böcker, nya filmer och ny musik. Se även Kalmar stadsbiblioteks blogg för unga och Bokkvasten! Och här kan du söka i vår katalog!



torsdag 2 april 2009

Tillrättaläggande

Nu tycker jag att det är dags att börja med lite kvalitetssäkring. Jag lägger allting till rätta.

1. Världens bästa bok är Fjodor Dostojevskijs "Brott och straff"
2. Världens bästa film är Francis Ford Coppolas "Gudfadern"
3. Världens vackraste musik är Haydns cellokonsert nr 1

Så. Basta. / Waldorf II

2 kommentarer:

  1. Nu måste jag faktiskt protestera - trots att det är emot min natur. Världens bästa bok är självklart Bibeln. / Pastor Jaanzohn

    SvaraRadera
  2. Håller helt med dig om 2:an.
    1:an....nja....bra ja, men inte bäst.
    3:an...återkommer när jag lyssnat.
    /FSLMB

    SvaraRadera