Välkommen till Kalmar stadsbiblioteks blogg!

Här kan du bl.a. läsa om aktuella händelser på våra bibliotek, få tips på nya böcker, nya filmer och ny musik. Se även Kalmar stadsbiblioteks blogg för unga och Bokkvasten! Och här kan du söka i vår katalog!



tisdag 21 april 2009

Ställ krav på humor!

Ibland undrar jag vad vissa människor har stoppat i sig. Jag menar: en del personer skrattar ju hejdlöst åt vilket uselt skämt som helst. Har de inga som helst kvalitetskrav när det gäller humor? De gapflabbar åt de allra lägsta och simplaste skämt. Har de sniffat kokain eller rökt cannabis eller vad handlar det om? Jag fattar ingenting av deras s.k. humor. Jag tycker sådana typer borde gå någon kurs om vad som skiljer bra och usel humor åt. Jag kan själv vara kursledare vid något tillfälle. Kursen kan mycket väl äga rum på biblioteket. Som kursmaterial kan vi t.ex. ha TV-serien "Pang i bygget". Det är humor av högsta klass. Om man inte inser det, så är man analfabet när det gäller humor. / Waldorf II

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar