Välkommen till Kalmar stadsbiblioteks blogg!

Här kan du bl.a. läsa om aktuella händelser på våra bibliotek, få tips på nya böcker, nya filmer och ny musik. Se även Kalmar stadsbiblioteks blogg för unga och Bokkvasten! Och här kan du söka i vår katalog!



måndag 6 april 2009

Stirra lagom

Det kan möjligen kännas lite mossigt, en aning övertydligt och lite redundant att prata om vårtecken nu. Det borde ju vara alldeles uppenbart för alla som kan se, höra och lukta att våren har kommit. Men jag vill ändå visa ännu ett vårtecken. Och jag använder mig av Eniro - trots att vissa tekniksnobbar hävdar att Eniro är gammaldags - därför att jag gillar Eniros navigationspilar. Nå, på kartan nedan är markerat med ett rött kryss (Om du klickar på bilden, så blir den förstorad och då blir det lättare att se krysset) den plats där jag kl. 07:40 denna morgon såg...
... tre individer av arten stare:
Den säger:
- Don't stare at me! / Waldorf II

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar