Välkommen till Kalmar stadsbiblioteks blogg!

Här kan du bl.a. läsa om aktuella händelser på våra bibliotek, få tips på nya böcker, nya filmer och ny musik. Se även Kalmar stadsbiblioteks blogg för unga och Bokkvasten! Och här kan du söka i vår katalog!



onsdag 1 april 2009

Mitt bibliotek!!

Kan det verkligen vara sant att någon försöker sabotera, mitt fina bibliotek?! Jag hoppas att de inte rör mina fina böcker i alla fall. Ska något förstöras så får det bli några flärdfulla ungdomsböcker, inga titlar nämnda. Fast det blir förstås väldigt svårt, för dessa har jag ju gömt under disken så att ingen ska veta att biblioteket har dem i sitt bestånd. /Olga på bibblan

Bönan svarar:
Men lilla Olga, jag älskar ju dessa böcker. Det är ju just mångfalden i ert utbud som gör Ert bibliotek så fantastiskt!
/Bönan