Välkommen till Kalmar stadsbiblioteks blogg!

Här kan du bl.a. läsa om aktuella händelser på våra bibliotek, få tips på nya böcker, nya filmer och ny musik. Se även Kalmar stadsbiblioteks blogg för unga och Bokkvasten! Och här kan du söka i vår katalog!



fredag 5 november 2010

Fredagstipset!

Dan Browns Da Vinci-koden förförde mig och många med mig. Fast jag insåg att den tog till en massa knep för att få mig att tycka om den och kanske inte var världens djupaste så kunde jag inte lägga den ifrån mig.

Jan Wallentins Strindbergs stjärna förför på liknande sätt. Inte lika skickligt, men definitivt tillräckligt bra för att läsas en ruggig hösthelg. Huvudpersonen och hjälten Don Titelman är (såklart) symbolhistoriker. Han knaprar diverse lugnande alternativt uppiggande tabletter som smågodis och har en syster som är datanörd. Nästan mot sin vilja blir han indragen i en Indiana Jones-liknande jakt på en nyckel som kan förändra hela historien. Och som faktiskt redan har förändrat den.

/Anna B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar