Välkommen till Kalmar stadsbiblioteks blogg!

Här kan du bl.a. läsa om aktuella händelser på våra bibliotek, få tips på nya böcker, nya filmer och ny musik. Se även Kalmar stadsbiblioteks blogg för unga och Bokkvasten! Och här kan du söka i vår katalog!



torsdag 14 maj 2009

Testa dig

Alla kvällstidningar gör det. Vi vill inte vara sämre. Dags alltså för test!
Hänger du med? Testa dig själv! Vad är detta?
1. Snön som föll i fjol
2. En andefattigs memoarer
3. Jätten Gluff-Gluffs mjäll
4. En sammanfattning av alla uppblåsta besserwissrars nedtecknade ödmjuka ursäkter
5. Den positiva energi och härliga inspiration som kan utvinnas ur "Eurovision Song Contest"

Vilket alternativ är det rätta?
Svar i en kommentar av mig i morgon / Waldorf II

1 kommentar:

  1. Jag pratade med pastor Jaanzohn om detta. Det skulle jag inte ha gjort. Efter det visste jag varken ut eller in. Pastorn menar att varje svar är lika rätt. Han lyckades övertyga mig - då. Men sedan tänkte jag ett varv till. Nu anser jag, att alternativ 2 är det rätta. Vi måste ju på något sätt kunna förklara varför denna bloggpost har i denna blogg att göra. "En andefattigs memoarer" var nämligen en bok som aldrig gavs ut. Manuset refuserades av flera bokförlag. Lektörerna använde ord som "tomt" och "innehållslöst" i sådan utsträckning att författaren till slut gav upp och brände manuset. / Waldorf II

    SvaraRadera