Välkommen till Kalmar stadsbiblioteks blogg!

Här kan du bl.a. läsa om aktuella händelser på våra bibliotek, få tips på nya böcker, nya filmer och ny musik. Se även Kalmar stadsbiblioteks blogg för unga och Bokkvasten! Och här kan du söka i vår katalog!



måndag 31 augusti 2009

Dagens signum: Ppb

Vi bygger vidare på den grund som är lagd. I dag har turen kommit till hyllsignum Ppb - Husbyggnad. Alltså: tio böcker om husbyggnad - till uppbyggelse.

Lennart Arnstad: Hantverkarguiden : bra jobb till rätt pris (Svensk Byggtjänst, 2004)
Laila Eriksen & Dag Thorstensen: Bygg terrasser, trappor & altaner (Semic, 2006)
Göran Gudmundsson: Tips och råd om byggnadsvård (Bonniers, 2008)
[Dag Thorstenen m.fl.]: Hemmasnickarens stora gör det själv-bok (Forum, 2005)
[Redaktion: Johanna Blomberg m.fl.]: Lekstugan : det lilla huset med de stora möjligheterna (Jure Förlag, 2006)
Arne Lind: Vi rustade ett torp (Byggförlaget, 2002)
Hans Mårtensson: Trädgårdens hus (Akantus, 2004)
Leif Qvist: Stenprojekt för trädgården (Prisma, 2003)
Sören Thurell: Vårda och renovera trähus (Natur och Kultur/Fakta etc., 2005)
Eva Wrede: 15 kvadrat : 15 arkitektritade friggebodar (Bokförlaget Max Ström, 2008)

Så blir vi alla händige herrn och husliga Hulda... / Thomas Olofsson

5 kommentarer:

  1. Jag är djupt imponerad av dessa genomgång av möjliga och omöjliga signum och avdelningar. Lars R

    SvaraRadera
  2. Tack! Det är inte så märkvärdigt när man väl har fått upp farten, kan jag tycka. Det som förvånar mig är att inget annat bibliotek - mig veterligt - har kommit på samma idé för länge sedan. / Thomas Olofsson

    SvaraRadera
  3. Nu såg jag att Landskrona bibliotek har något liknande - och det är inte förrän nu jag upptäckte det! http://labrandstation.wordpress.com/2009/08/06/veckans-signum-7/
    Thomas Olofsson

    SvaraRadera
  4. Någon skall alltid vara först, jag anser att du var först. Landskrona ligger ju så långt bort. Lars R

    SvaraRadera
  5. Ha! Den var bra! / TO

    SvaraRadera