Välkommen till Kalmar stadsbiblioteks blogg!

Här kan du bl.a. läsa om aktuella händelser på våra bibliotek, få tips på nya böcker, nya filmer och ny musik. Se även Kalmar stadsbiblioteks blogg för unga och Bokkvasten! Och här kan du söka i vår katalog!



fredag 5 juni 2009

Nostalgi med Mupparna och Waldorf


Igår tittade jag bland mina prylar i källaren. Kolla vad jag hittade, mina gamla filmisar! Och som av en händelse, vem sitter inte där till höger och tittar, jo herr Waldorf i egen hög person!

Vilken nostalgitripp, minns hur man satt spänt i soffan och väntade på The Muppet Show. Var har dessa figurer egentligen tagit vägen nu?

Vad säger du om detta Waldorf? Svunna tider...

/Småbarnsmamman

3 kommentarer:

  1. Han var bra. Men han var prototypen. Jag är en uppgraderad version. / Waldorf II

    SvaraRadera
  2. Samt övrig bibliotekspersonal också ser jag.

    SvaraRadera
  3. Mupparna finns numera på Pampers blöjor. Så kan det gå.

    SvaraRadera