Välkommen till Kalmar stadsbiblioteks blogg!

Här kan du bl.a. läsa om aktuella händelser på våra bibliotek, få tips på nya böcker, nya filmer och ny musik. Se även Kalmar stadsbiblioteks blogg för unga och Bokkvasten! Och här kan du söka i vår katalog!



onsdag 28 november 2012

Veckans kluring

En varm lördag frågade jag mig själv lite yrvaket: "Vem skulle du vilja var här just nu?". "Patricia, Edith och Arnold", tänkte jag.
Men så kom jag att tänka på slagsmålet jag hamnade i med den fenomenala Lilla Hostan. Det var vid ett besök hos farfar, då vi fjantade omkring precis som små hundar och lekte med persikorna.
Nåväl, gamla Garbo hade försvunnit sedan dess och nu sitter jag här vid stranden och tänker "Långsamt flyter Tawe".

Vad är nu detta? Hur hänger detta ihop? Vilken är den röda tråden?
Rätt svar med förklaring i denna dyrkade blogg i morgon! / Thomas Olofsson

1 kommentar: