Välkommen till Kalmar stadsbiblioteks blogg!

Här kan du bl.a. läsa om aktuella händelser på våra bibliotek, få tips på nya böcker, nya filmer och ny musik. Se även Kalmar stadsbiblioteks blogg för unga och Bokkvasten! Och här kan du söka i vår katalog!



måndag 31 maj 2010

Dagens signum: Vl

Vi fortsätter vår vandring bland hyllorna och hamnar nu framför signum Vl. Det står för "Psykiatri - allmänt". Således - i vanlig ordning - tio exempel:

Johan Cullberg: Psykoser : ett integrerat perspektiv (NoK, 2005)
Christopher Gillberg: Autism och autismliknande tillstånd hos barn, ungdomar och vuxna (NoK, 1999)
Torey Hayden: Burpojken (NoK, 2004)
Ann Heberlein: Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva (Weyler, 2008)
Anna Lithander: Jag är inte galen : en bok om panikångest (Bonnier Existens, 2010)
Görel Kristina Näslund: Lär känna psykopaten (NoK, 2004)
David H. Rosen: Depression och skapande : hur själen kan läkas genom kreativitet (NoK, 1999)
Thomas Silfving & Guniilla Nilson: Farliga relationer? : om borderline (Cura, 2001)
Alain Topor: Återhämtning från svåra psykiska störningar (NoK, 2001)
Olle Wadström: Tvångssyndrom : orsaker och behandling i beteendeterapeutiskt perspektiv (Psykologinsats, 2002)

James Thurber får stå för ett citat i sammanhanget: "Jag har ingen psykiater, och jag vill inte ha någon av det enkla skälet att han skulle bli tokig om han lyssnade tillräckligt länge på mig". / TO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar