Välkommen till Kalmar stadsbiblioteks blogg!

Här kan du bl.a. läsa om aktuella händelser på våra bibliotek, få tips på nya böcker, nya filmer och ny musik. Se även Kalmar stadsbiblioteks blogg för unga och Bokkvasten! Och här kan du söka i vår katalog!



torsdag 4 mars 2010

En nygammal bekantskap

Ibland skall man nog hylla tyst om gamla synder. I ett sinnessvagt ögonblick råkade jag skicka iväg en teckning som härstammar ur min ungdoms snedsteg. Mottagaren tyckte inte att det var helt talanglöst. Han tyckte t.o.m. att jag kunde publicera teckningen i bloggen. Nåväl, här är min seriefigur. Jag var 19 år när jag ritade honom första gången och jag kallade honom Hugo. Han var mannen utan kropp. Där halsen brukar befinna sig hade han sina ben och hans armar stack ut från öronen. Han brukade gå omkring i öknen, försmäktande av törst och värme. Han passerade en massa skyltar med helt redundant och värdelös information - och blev ilsken så att han kokade. Men det är en annan historia.
Hugo kanske återkommer i denna blogg. Håll ögonen öppna. / TO

2 kommentarer:

  1. Vad är detta för trams?! Här krävs räfst och rättarting! En huvudfoting! Vad blir nästa steg? Tvåbitarspussel? / Karl von Ordning och Reda

    SvaraRadera
  2. En totalimaginär studie av en sekundärinfiltrerad homosapiens.
    Jag står orubbligt fast vid mitt råd att publicera, men kör hela strängen för bövelen.
    Du har talang min gode man och jag menar det. Som du vet är jag en icke oäven tecknare själv.
    Eller som Frank skulle utryckt det "Call any veg" L

    SvaraRadera