Välkommen till Kalmar stadsbiblioteks blogg!

Här kan du bl.a. läsa om aktuella händelser på våra bibliotek, få tips på nya böcker, nya filmer och ny musik. Se även Kalmar stadsbiblioteks blogg för unga och Bokkvasten! Och här kan du söka i vår katalog!



fredag 23 oktober 2009

Fredagstipset!

Nu tänkte jag att det kunde vara min tur att tipsa om musik. Den här dubbel-CD:n vill jag gärna rekommendera - och den finns att låna på vårt goda bibliotek:


Mahalia Jackson (mig veterligt inte släkt med Michael), hade en gudabenådad röst. Ingen annan - tror jag - kunde sjunga gospel med sådan pondus och känsla som hon. På den här samlingen finner vi "Amazing grace", "Go tell it on the mountain", "Silent night, holy night", "Nobody knows" och andra härliga gospels. Här kan du se och höra henne sjunga en klassiker. / Pastor Jaanzohn

2 kommentarer:

  1. Återigen ett klockrent fredagstips, god helg. Pastor Karlsson

    SvaraRadera
  2. En faur tacke! God helg! / Pastor Jaanzohn

    SvaraRadera