Välkommen till Kalmar stadsbiblioteks blogg!

Här kan du bl.a. läsa om aktuella händelser på våra bibliotek, få tips på nya böcker, nya filmer och ny musik. Se även Kalmar stadsbiblioteks blogg för unga och Bokkvasten! Och här kan du söka i vår katalog!



torsdag 26 mars 2009

Enkelspårigt

Jag går ofta på biblioteket för att slå i uppslagsverk och botanisera bland hyllorna. Jag vet vilken guldgruva ett bibliotek kan vara för en nyfiken och bildningstörstig människa. Men jag retar mig på alla andra som inte begriper det fina i kråksången. Jag menar: Hur är man funtad om man går till biblioteket bara för att göra en enda sak (t.ex. läsa dagstidningar)? Det är ungefär som att gå på bio och bara titta på ena hörnan av filmduken. / Waldorf II

2 kommentarer:

  1. Man bör icke klandra andra människor. Var glad för variationen bland alla djuren i Vår Herres hage. Allt gott! / Pastor Jaanzohn

    SvaraRadera
  2. Håller helt med dig. För att få hela upplevelsen av en film bör man självklart se hela duken, höra musiken osv. På samma sätt bör man som nyfiken och bildningstörstig människa njuta av bibliotekets alla medier. Så herr Waldorf II vilket är ditt favorit-tv-spel just nu?

    SvaraRadera